Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan készíts kérdőívet kvantitatív kutatás céljából.
Hasznos lehet ha hipotézisedet, megfácold, megerősítsd vele.
Így van, lusták vagyunk. A legkevesebb ellenállás felé szeretünk menni.
Az elején érdemes, röviden összefoglalni miről is szól a kérdőíved.
Így segítheted a kitöltőnek megérteni, miről is szól, tud-e rá válaszolni érdemben pl.:
Egyértelmű, de leírom. A kérdéseid a témakörödhöz kapcsolódjanak, könnyen összevethetőek, csoportosíthatóak legyenek.
Miért? Mert ezekből akár következtetéseket vonhatsz le.
Olvasd el az összehasonlítás cikkünket, hogy lásd, mit kezdhetsz majd a kérdőív adataiddal.
A következő dolog amire figyelj, hogy a válaszok érezhetően és láthatóan különbözőek legyenek.
Nézzünk néhány példát:
Szerinted melyikre könnyebb és gyorsabb válaszolni a fenti példákból?
Az igen-nem válaszok nem csak rövidebbek, de egyértelműbb és gyorsabb válaszadást eredményeznek.
Érdekesség: A hazugságvizsgálaton csak igen/nem–mel lehet válaszolni és objektív tényt tudnak megállapítani.
Olyan válaszadási lehetőségeket adj meg, ami nem igényel nagyobb erőkifejtést.
Név illetve e-mail cím megadása sok esetben már kínhalált jelent a kitöltőnek. (Igen, sajnos az emberek nagyon kényelmesek lettek. 🤷)
Több Kattintás, kevesebb gépelés! Tehát a felhasználó inkább kattintson, mintsem írjon a kérdőívedben.
További előnye, hogy nem kell utána az adatokat "tisztítanod", javítanod az elírásokat stbstb...
Milyen beviteli mezőket használj?
Mit ne használj ha lehet?
A kérdőívnek, gyorsan kitölthetőnek kell lennie. Minél több oldalad lesz egy kérdőívnél, annál biztosabb, hogy nem töltik ki.
A tananyagokat, cikkeket is nem hiába darabolják szét.
Legyen több kis kérdőíved, ahelyett, hogy egy nagyban adod az emberek kezébe.
Összefoglalás: A kérdőív segíthet a hipotézised igazolására, cáfolására. Legyen rövid, lényegretőrő, kevés gépelési bevitellel. Legyen több kicsi kérdőíved, mint egy nagy.